Skip to main content

Εισαγωγή στη Unity


Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
Για την εγγραφή σας δείτε παρακάτω

Οι εγγραφές ξεκίνησαν!



Έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε το μάθημα δωρεάν. Εφόσον επιθυμείτε να λάβετε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων μπορείτε να υποβάλετε την αντίστοιχη αίτηση.

Η υποβολή της αίτησης μπορεί να πραγματοποιηθεί μέχρι τη λήξη του μαθήματος, δηλαδή μέχρι τις 8 Απριλίου 2024.



Σχετικά με το μάθημα

Το συγκεκριμένο μάθημα αποσκοπεί στην εισαγωγή στην μηχανή ανάπτυξης παιχνιδιών και εφαρμογών Unity. Το μάθημα ξεκινά με την επεξήγηση βασικών εννοιών των τρισδιάστατων γραφικών, την παρουσίαση της διαδικασίας απόδοσης τρισδιάστατων γραφικών σε πραγματικό χρόνο, και την παρουσίαση της διαδικασίας εγκατάστασης της Unity.

Στη συνέχεια, παρουσιάζονται οι μέθοδοι προσομοίωσης φυσικών αλληλεπιδράσεων στη Unity, ο κύκλος ζωής των εφαρμογών που δημιουργούνται με τη συγκεκριμένη μηχανή, και οι βασικές αρχές και τα εργαλεία του οπτικού προγραμματισμού που προσφέρει η Unity.

Τέλος, το μάθημα συζητά τους ενεργοποιητές και η χρήση τους, ενώ τελειώνει με την παρουσίαση της διαχείρισης ήχου και την υλοποίησης απλής διαδραστικής εφαρμογής.


Προαπαιτούμενα

Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα.


Διδάσκων

Course Staff Image #1

Βλάσιος Κασαπάκης

Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Ο κ. Κασαπάκης υπηρετεί ως Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας με αντικείμενο «Τρισδιάστατα Γραφικά και Μικτή Πραγματικότητα». Η ερευνητική του δραστηριότητα εκτείνεται στις περιοχές του κινητού και διάχυτου υπολογισμού, της σχεδίασης και ανάπτυξης κινητών εφαρμογών και εφαρμογών ιστού στα πεδία του πολιτισμού και του τουρισμού. Πιο πρόσφατα, η έρευνά του εστιάζει σε όλο το εύρος της μικτής πραγματικότητας (επαυξημένης πραγματικότητας/ εικονικότητας) αλλά και στην εικονική πραγματικότητα, στα πεδία των παιχνιδιών, των τεχνολογιών διάδρασης και του πολιτισμού. Έχει συμμετάσχει σε πληθώρα εθνικών και διεθνών ερευνητικών έργων ως κύριος ερευνητής ενώ έχει δημοσιεύσει πάνω από 60 άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το βιογραφικό: εδώ.


Ενότητες μαθήματος

Εβδομάδα 1: Απόδοση σε πραγματικό χρόνο και εγκατάσταση της Unity
Ενότητα 1: Απόδοση σε πραγματικό χρόνο και εγκατάσταση της Unity
1.1.1. Unity και Τρισδιάστατα Γραφικά Ι
1.1.1. Unity και Τρισδιάστατα Γραφικά ΙΙ
1.2. Απόδοση Γραφικών σε Πραγματικό Χρόνο Ι
1.3. Εγκατάσταση της Unity
1.4. Δοκιμή Έτοιμου Project
1.5. Απόδοση Γραφικών σε Πραγματικό Χρόνο ΙΙ

Εβδομάδα 2: Γραφική διεπαφή και διαχείριση αντικειμένων
Ενότητα 2:  Γραφική διεπαφή και διαχείριση αντικειμένων
2.1. Δημιουργία Νέου Project
2.2. H Γραφική Διεπαφή της Unity
2.3. Διαχείριση Τρισδιάστατων Μοντέλων Ι
2.4. Διαχείριση Τρισδιάστατων Μοντέλων ΙΙ
2.5. Σχεδιασμός Εικονικών Κόσμων Ι
2.6. Σχεδιασμός Εικονικών Κόσμων ΙΙ

Εβδομάδα 3: Τρισδιάστατα γραφικά και Unity
Ενότητα 3: Τρισδιάστατα γραφικά και Unity
3.1. Τοποθέτηση Αντικειμένων στις Τρεις Διαστάσεις
3.1.1. Τοποθέτηση Αντικειμένων στις Τρεις Διαστάσεις Ι
3.1.2. Τοποθέτηση Αντικειμένων στις Τρεις Διαστάσεις ΙΙ
3.2. Ανάθεση Υλικών σε Τρισδιάστατα Αντικείμενα
3.3. Ανάθεση Υφών σε Τρισδιάστατα Αντικείμενα
3.4. Διαχείριση Prefabs
3.5. Unity Asset Store
3.6. Διαχείριση Πολύπλοκων Prefabs

Εβδομάδα 4: Φυσικές αλληλεπιδράσεις στη Unity
Ενότητα 4: Φυσικές αλληλεπιδράσεις στη Unity
4.1. Κάμερα και Φώτα
4.2. Φυσικές Ιδιότητες Αντικειμένων 
4.3.1. Διαχείριση Colliders
4.3.1. Διαχείριση Colliders I
4.3.2. Διαχείριση Colliders II
4.3.3. Mesh Colliders
4.4. Eπόδια και Συγκρούσεις  

Εβδομάδα 5: Κύκλος ζωής εφαρμογών και οπτικός προγραμματισμός
  Ενότητα 5: Κύκλος ζωής εφαρμογών και οπτικός προγραμματισμός
5.1. Οπτικός Προγραμματισμός
5.2. Κύκλος Ζωής Εφαρμογών
5.3. Δημιουργία Συμπεριφορών
5.4. Συνδυασμός Αντικειμένων
5.5. Διαχείριση Μεταβλητών

Εβδομάδα 6: Ενεργοποιητές στη Unity
  Ενότητα 6:  Ενεργοποιητές στη Unity
6.1. Ενεργοποιητές και Συγκρούσεις
6.2. Διαχείριση Αντικειμένων με Συγκρούσεις
6.3. Έλεγχοι Συγκρούσεων
6.4. Διαχείριση Ενεργοποιητών
6.5. Αναπαραγωγή Ήχου



Εβδομάδα 7: Διαχείριση Ήχου - Υλοποίηση διαδραστικής
  Ενότητα 7: Διαχείριση Ήχου - Υλοποίηση διαδραστικής εφαρμογής       
7.1. Rigid Body First Person Controller
7.2. Ανάθεση Colliders
7.3. Δημιουργία Σεναρίου
7.4. Ανάπτυξη Διαδράσεων
7.5. Διαδραστική Αναπαραγωγή Ήχου



Οδηγός Σπουδών Προγράμματος

Μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες στον οδηγό σπουδών του προγράμματος.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Το πρόγραμμα διεξάγεται με βάση το εγκεκριμένο από το φορέα υλοποίησης χρονοδιάγραμμα.

Σημειώνεται ότι ο/η εκπαιδευόμενος/η αποδέχεται ότι η εγγραφή και φοίτησή του/της σε πρόγραμμα εξ αποστάσεως επιμόρφωσης που υλοποιείται από το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (ΠΙ) γίνεται με βάση τον ισχύοντα Κανονισμό Σπουδών, που είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα του ΚΕΔΙΒΙΜ, υπό την επιφύλαξη των ειδικότερα οριζομένων στον Οδηγό Σπουδών του προγράμματος.


Σε ποιους απευθύνεται

Σε κάθε ενδιαφερόμενο. Ενδεικτικά, απευθύνεται:

•    Σε απόφοιτους/ες ελληνικών Πανεπιστημίων και Επαγγελματίες στον χώρου του Σχεδιασμού και της Ανάπτυξης Εφαρμογών και Παιχνιδιών

•    Σε φοιτητές σχολών συναφών με τα παραπάνω

Τι θα μου προσφέρει το μάθημα

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση:

✔ Να αναγνωρίσουν τις βασικές έννοιες των τρισδιάστατων γραφικών.

✔ Να κατανοούν την διαδικασία απόδοσης γραφικών σε πραγματικό χρόνο.

✔ Να γνωρίζουν τις βασικές αρχές και τα χαρακτηριστικά της Unity.

✔ Να εγκαθιστούν τη Unity και να δημιουργούν Projects παιχνιδιών και εφαρμογών.

✔ Να κατανοούν τις βασικές αρχές προσομοίωσης φυσικών ιδιοτήτων.

✔ Να κατανοούν τις βασικές αρχές του οπτικού προγραμματισμού.

✔ Να προγραμματίζουν διαδράσεις με ενεργοποιήτες.

✔ Να διαχειρίζονται ήχους στη Unity.

✔ Να δημιουργούν απλές διαδραστικές εφαρμογές.


Για τη λήψη πιστοποιητικού απαιτείται

1. Επιτυχής ολοκλήρωση των εργασιών του μαθήματος

Συγκεκριμένα:

✔    Βαθμολογία μεγαλύτερη ή ίση με 50% σε κάθε διδακτική ενότητα (εβδομάδα) του προγράμματος (κλίμακα: 0-100%, Βάση: 50%, Άριστα: 100%)

2. Καταβολή σχετικού αντιτίμου

Επισημαίνεται ότι, τα δύο παραπάνω κριτήρια χρειάζεται να ισχύουν στον ίδιο κύκλο του προγράμματος.

Ενημερωθείτε για το κόστος συμμετοχής από τον πίνακα στο πάνω μέρος αυτής της σελίδας.


Επικοινωνία

•    e-mail: info@coursity.gr


  1. Κωδικός Μαθήματος

    Unity
  2. Έναρξη Μαθήματος

    19 Φεβρουαρίου 2024
  3. Ώρες επιμόρφωσης

    60 (2 ECTS)
  4. Κόστος παρακολούθησης

    Δωρεάν
  5. Λήψη Πιστοποιητικού

    Δωρεάν