Skip to main content

Παιδαγωγικές προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση STE[A]M


Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
Για την εγγραφή σας δείτε παρακάτω

Οι εγγραφές για τον τρέχοντα κύκλο έχουν πλέον ολοκληρωθεί!


Ο επόμενος κύκλος αναμένεται να ξεκινήσει τον Ιανουάριο! Εφόσον έχετε πραγματοποιήσει την εγγραφή σας στην ηλεκτρονική μας πλατφόρμα (δωρεάν), θα λαμβάνετε ενημερωτικά emails σχετικά με την διεξαγωγή των νέων κύκλων και σεμιναρίων.



Έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε το μάθημα δωρεάν. Εφόσον επιθυμείτε να λάβετε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων μπορείτε να υποβάλετε την αντίστοιχη αίτηση.

Η υποβολή της αίτησης μπορεί να πραγματοποιηθεί μέχρι τις 18 Νοεμβρίου 2024.


Σχετικά με το μάθημα

Στο μάθημα: «Παιδαγωγικές προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση STE[A]M» παρουσιάζονται οι λόγοι ανάπτυξης της εκπαίδευσης στα πεδία STEM καθώς και της εμφάνισης της ολοκληρωμένης εκπαίδευσης STEM και STEAM. Αποσαφηνίζεται ο ρόλος των συνιστωσών της εκπαίδευσης STE[A]M, δηλαδή των Φυσικών Επιστημών (Science), της Τεχνολογίας (Technology), της Μηχανικής (Engineering), των Τεχνών (Arts), και των Μαθηματικών (Mathematics).

Επισημαίνεται ο σκοπός της προσέγγισης STE[A]M στην ανάπτυξη γνωστικών, συναισθηματικών, και ψυχοκινητικών δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου μέσα από την αντιμετώπιση προβλημάτων και καταστάσεων του πραγματικού κόσμου. Δίνεται έμφαση στις θεωρητικές προσεγγίσεις της εκπαίδευσης STE[A]M με στόχο τη σχεδίαση και ανάπτυξη εκπαιδευτικών σεναρίων. Παρουσιάζεται ένα πρότυπο ανάπτυξης εκπαιδευτικών σεναρίων STE[A]M και η εφαρμογή του με ένα συγκεκριμένο παράδειγμα.

Προαπαιτούμενα

•    Η έννοια της επιστημονικής εργασίας.

•    Βασικές γνώσεις και δεξιότητες από τη μεθοδολογία έρευνας.

•    Καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας.

Διδάσκων

Course Staff Image #1

Αναστάσιος Μικρόπουλος

Καθηγητής, ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Ο Αναστάσιος Μικρόπουλος είναι Καθηγητής στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Διευθυντής του Εργαστηρίου Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση. Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται οι τεχνολογίες μάθησης και ιδιαίτερα τα εκπαιδευτικά εικονικά περιβάλλοντα. Έχει δημοσιεύσει οκτώ βιβλία, 39 άρθρα σε διεθνή και 13 σε ελληνικά έγκριτα περιοδικά, 11 κεφάλαια μετά από κρίση σε διεθνείς συλλογικούς τόμους και ένα σε ελληνικό, 31 άρθρα σε διεθνή και περισσότερα από 100 σε ελληνικά πρακτικά συνεδρίων με κρίση πλήρους κειμένου. Το επιστημονικό του έργο έχει διεθνή αναγνώριση με περισσότερες από 1800 αναφορές στο Google scholar και χιλιάδες αναφορές σε ελληνικό επίπεδο. Είναι μέλος της συντακτικής και κριτικής επιτροπής διεθνών επιστημονικών περιοδικών, συν-εκδότης του διεθνούς έγκριτου επιστημονικού περιοδικού «Themes in e-Learning» και του ελληνικού «Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση». Έχει επιβλέψει 26 ολοκληρωμένες διδακτορικές διατριβές.

Ενότητες μαθήματος

Εβδομάδα 1: Η εμφάνιση του όρου STEM
Εβδομάδα 1
Λόγοι εμφάνισης της προσέγγισης STEM
Η προσέγγιση SMET
Η διεθνής εμπειρία στην προσέγγισης STEM

Εβδομάδα 2: Η διαδρομή προς την ολοκληρωμένη εκπαίδευση STE[Α]M
Εβδομάδα 2
Η εκπαίδευση STEM στη δεκαετία του 1980
Οι προσεγγίσεις S.t.e.M., s.T.E.m., και STEM στην εικοσαετία του 2000
Η ολοκληρωμένη εκπαίδευση STEM και STEΑM

Εβδομάδα 3: Παιδαγωγικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση STE[A]M
Εβδομάδα 3
Γνωστικές θεωρίες
Μαθητοκεντρική μάθηση
Διερευνητική μάθηση
Μέθοδος project

Εβδομάδα 4: Πλαίσιο εκπαιδευτικού σεναρίου STE[A]M
Εβδομάδα 4
Ταυτότητα του σεναρίου
Διδακτικοί στόχοι και αναμενόμενα αποτελέσματα
Διδακτικές και μαθησιακές δραστηριότητες

Εβδομάδα 5: Παράδειγμα ανάπτυξης θέματος με την προσέγγιση STE[A]M
Εβδομάδα 5
Επιλογή από πραγματικά προβλήματα



Οδηγός Σπουδών Προγράμματος

Μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες στον οδηγό σπουδών του προγράμματος.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Το πρόγραμμα διεξάγεται με βάση το εγκεκριμένο από το φορέα υλοποίησης χρονοδιάγραμμα.

Σημειώνεται ότι ο/η εκπαιδευόμενος/η αποδέχεται ότι η εγγραφή και φοίτησή του/της σε πρόγραμμα εξ αποστάσεως επιμόρφωσης που υλοποιείται από το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (ΠΙ) γίνεται με βάση τον ισχύοντα Κανονισμό Σπουδών, που είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα του ΚΕΔΙΒΙΜ, υπό την επιφύλαξη των ειδικότερα οριζομένων στον Οδηγό Σπουδών του προγράμματος.



Σε ποιους απευθύνεται

Σε κάθε ενδιαφερόμενο. Ενδεικτικά, απευθύνεται:

•    Σε φοιτητές Α, Β, Γ κύκλου σπουδών.

•    Σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.

•    Σε ερευνητές της εκπαίδευσης.

Τι θα μου προσφέρει το μάθημα

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση:

✔ Να αναγνωρίσουν τις βασικές έννοιες των τρισδιάστατων γραφικών.

✔ Να αποσαφηνίσουν τις έννοιες που εμπλέκονται στην εκπαίδευση STE[A]M.

✔ Να διαχωρίσουν την εκπαίδευση STE[A]M από την εκπαίδευση στα πεδία STE[A]M.

✔ Να εντοπίζουν θέματα που αντιμετωπίζονται με την εκπαίδευση STE[A]M.

✔ Να αναπτύσσουν εκπαιδευτικά σενάρια με την προσέγγιση STE[A]M


Για τη λήψη πιστοποιητικού απαιτείται

1. Επιτυχής ολοκλήρωση των εργασιών του μαθήματος

Συγκεκριμένα:

✔    Βαθμολογία μεγαλύτερη ή ίση με 50% σε κάθε διδακτική ενότητα (εβδομάδα) του προγράμματος (κλίμακα: 0-100%, Βάση: 50%, Άριστα: 100%)

2. Καταβολή σχετικού αντιτίμου

Επισημαίνεται ότι, τα δύο παραπάνω κριτήρια χρειάζεται να ισχύουν στον ίδιο κύκλο του προγράμματος.

  1. Κωδικός Μαθήματος

    STEAM
  2. Έναρξη Μαθήματος

    14 Οκτωβρίου 2024
  3. Ώρες επιμόρφωσης

    60 (2 ECTS)
  4. Κόστος παρακολούθησης

    Δωρεάν
  5. Λήψη Πιστοποιητικού

    €60