Πλεονεκτήματα προγράμματος:
• Αποκλειστικά διαδικτυακή εξ αποστάσεως διδασκαλία.
• Μοριοδοτήσεις σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
• Πιστοποιητικό επιμόρφωσης από Δημόσιο Πανεπιστήμιο.
• Διδάσκοντες και επιστημονικά υπεύθυνοι των μαθημάτων αναγνωρισμένοι καθηγητές ελληνικών Πανεπιστημίων που εγγυώνται την υψηλή ποιότητα των μαθημάτων.
Τρόπος Διεξαγωγής του Προγράμματος
Η διεξαγωγή του προγράμματος πραγματοποιείται αποκλειστικά από απόσταση, από οποιοδήποτε χώρο επιθυμεί ο συμμετέχων, σε οποιοδήποτε χρόνο, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του. Επίσης, οι βιντεοδιαλέξεις του προγράμματος διαθέτουν υπότιτλους προσφέροντας τη δυνατότητα παρακολούθησης σε άτομα με προβλήματα ακοής.
Το εκπαιδευτικό υλικό αποτελείται από μαγνητοσκοπημένες βιντεοδιαλέξεις τις οποίες συνοδεύουν σημειώσεις που επιμελούνται οι διδάσκοντες του προγράμματος. Διατίθεται σταδιακά, ανά διδακτική ενότητα, μέσω της ειδικά σχεδιασμένης εκπαιδευτικής πλατφόρμας, η οποία δεν απαιτεί πρότερη εξοικείωση με τις διαδικασίες της ηλεκτρονικής/εξ αποστάσεως μάθησης.
Στο τέλος κάθε διδακτικής ενότητας, η οποία θα έχει διάρκεια ενός μήνα, καλείστε να έχετε υποβάλει τις απαντήσεις σας στις ερωτήσεις quiz που απαιτούνται για τη βαθμολογησή σας.
Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης - Μοριοδότηση
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 450 ώρες επιμόρφωσης και διαρκεί 7 μήνες. Αναγνωρίζεται από το Υπουργείο Εσωτερικών και Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και μοριοδοτείται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Ανάλογα με την ειδικότητά σας, παρέχεται η παρακάτω μοριοδότηση:
• 2 Μόρια στο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ – αναπληρωτές και αδιόριστοι υποψήφιοι) - (Νόμος 4589, ΦΕΚ 13 Α/29-01-2019)
• 1 Μόριο για τα στελέχη εκπαίδευσης (υποψήφιους Διευθυντές και Υποδιευθυντές) - (Νόμος 4823/2021 - ΦΕΚ 136/Α/3-8-2021) (μία (1) μονάδα ανά πρόγραμμα και έως δύο (2) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο)
• 10 Μόρια για διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΕ και ΔΕ (ΦΕΚ 1088/02.04.2019, Τεύχος Β’)
Σε ποιους απευθύνεται
Το μάθημα απευθύνεται σε όποια/ον ενδιαφέρεται για τη μουσική αγωγή. Πιο ειδικά:
• Σε νηπιαγωγούς και παιδαγωγούς παιδικών σταθμών, που μπορούν να χρησιμοποιούν ποικιλοτρόπως στο καθημερινό τους πρόγραμμα.
• Σε δασκάλους, που μπορούν να χρησιμοποιούν ποικιλοτρόπως τη μουσική στο μάθημά τους.
• Σε εκπαιδευτικούς μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
• Σε δασκάλους μουσικής σε ωδεία και μουσικές σχολές.
• Σε όποια και όποιον ενδιαφέρεται για τη μουσική και αναγνωρίζει την αξία της, ιδίως για τις μικρές ηλικίες του.
• Σε φοιτήτριες και φοιτητές παιδαγωγικών και μουσικών τμημάτων.
• Σε κάθε εκπαιδευτικό που θέλει να χρησιμοποιεί τη μουσική στα μαθήματά του.
Επιστημονικά και Ακαδημαϊκά Υπεύθυνος
Θεοχάρης Ράπτης
Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
O Θεοχάρης Ράπτης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με γνωστικό αντικείμενο Μουσική Παιδαγωγική. Σπούδασε Φιλοσοφία, Παιδαγωγική και Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και Μουσική Παιδαγωγική, Μουσικολογία και Φιλοσοφία στο Ludwig-Maximilians-Universität του Μονάχου στη Γερμανία. Προχώρησε στην εκπόνηση και ολοκλήρωση της διδακτορικής του διατριβής στο ίδιο Πανεπιστήμιο. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του υπήρξε υπότροφος του Ιδρύματος Παναγιώτη και Έφης Μιχελή.
Τα ειδικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τη φιλοσοφία της μουσικής αγωγής, τη μουσική εκπαίδευση στις μικρές ηλικίες, τη συστηματική μουσική παιδαγωγική, την άτυπη μουσική μάθηση, τη σχέση μουσικής αγωγής και συναισθήματος. Είναι συνεπιμελητής του επιστημονικού περιοδικού Μουσικοπαιδαγωγικά και διευθυντής του Εργαστηρίου Τεχνών, Κινητικής Έκφρασης και Διδακτικών Εφαρμογών του ΠΤΝ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Έχει συγγράψει δύο βιβλία, το ένα σε γερμανικό εκδοτικό οίκο, έχει δημοσιεύσει άρθρα σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά και έχει πάρει μέρος σε επιστημονικά συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
[Πλήρες βιογραφικό: https://ecedu.uoi.gr/wp-content/uploads/2020/11/cv-raptis.pdf].
Διδάσκοντες
Θεοχάρης Ράπτης
Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (ΕΥ)
Δήμητρα (Μίτσυ) Ακογιούνογλου
Επίκουρη Καθηγήτρια Μουσικοθεραπείας και Συμπεριληπτικών Μουσικών Πρακτικών, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Η Μίτσυ Ακογιούνογλου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Μουσικοθεραπείας και Συμπεριληπτικών Μουσικών Πρακτικών στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σπούδασε μουσικοθεραπεία στην Αμερική σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο (ως υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση), στο Michigan State University, στις Η.Π.Α., και σε διδακτορικό και μεταδιδακτορικό επίπεδο στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο.
Για την τριετία 2023-2026 εκπροσωπεί συλλόγους μουσικοθεραπείας της Ευρώπης στην Παγκόσμια Ομοσπονδία Μουσικοθεραπείας και είναι εκπρόσωπος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Μουσικοθεραπείας. Επίσης είναι εκπρόσωπος της Ελληνικής Ένωσης για την Μουσική Εκπαίδευση (Ε.Ε.Μ.Ε.) στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Συλλόγων Εκπαιδευτικών Μουσικής (Music Teacher Associations in Europe).Είναι μέλος της επιστημονικής επιτροπής του περιοδικού Μουσικοπαιδαγωγικά και μέλος της συντακτικής ομάδας του Approaches: Ένα Διεπιστημονικό Περιοδικό Μουσικοθεραπείας. Η Μίτσυ είναι συνεπιμελήτρια της πηγής ανοικτής πρόσβασης Λεξικό Μουσικοθεραπείας: Τόπος Διεπιστημονικών Συναντήσεων. Έχει δημοσιεύσει σε επιστημονικά περιοδικά, σε συλλογικούς τόμους και έχει παρουσιάσει σε πολλά συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ασκεί τη μουσικοθεραπεία από το 1990 με ποικίλους πληθυσμούς και πλαίσια.
Ζωή Διονυσίου
Καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγικής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Η Ζωή Διονυσίου είναι Καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγικής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Σπούδασε παιδαγωγική στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του ΑΠΘ και μουσική παιδαγωγική σε μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (Institute of Education, UCL). Είναι διευθύντρια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Μουσική Παιδαγωγική», συντονίστρια της Θερινής Ακαδημίας Μουσικής Παιδαγωγικής του Ιονίου Πανεπιστημίου και συντονίστρια ποικίλων μουσικών δράσεων του πανεπιστημίου στην κοινότητα. Είναι συνδιευθύντρια σύνταξης του περιοδικού Μουσικοπαιδαγωγικά (Ε.Ε.Μ.Ε.).
Είναι συγγραφέας του βιβλίου: «Μουσική Παιδαγωγική: Απόψεις, προσεγγίσεις, προοπτικές» (2024) και συν-συγραφέας τριών βιβλίων: Early Childhood Music Education in the Mediterranean, 2017· Για μια εκπαίδευση βασισμένη στον ήχο: Ακούγοντας, Κατανοώντας και Συν-δημιουργώντας το Ηχοτοπίο Στο Οποίο Ζούμε, 2019· Ένα ταξίδι στο ρεμπέτικο για μικρούς και μεγάλους, 2022. Έχει επιμεληθεί δύο Ψηφιακές υπηρεσίες/ Αποθετήρια μουσικοπαιδαγωγικού περιεχομένου («Ευτέρπη - Ψηφιακό Μουσικό Ανθολόγιο», «Τραγουδώντας Ελληνικά με τα τραγούδια της Μαρίζας Κωχ») και έχει δημοσιεύσει ευρέως σε επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά επιστημονικών συνεδρίων.
Τα κυριότερα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν τη μουσική αγωγή στην προσχολική ηλικία, τη διδακτική της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής, και τη διακαλλιτεχνικότητα. Είναι μέλος της Επιτροπής για τη Μουσική Εκπαίδευση στην Προσχολική Ηλικία (ECME) της Διεθνούς Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (ISME) (2022-2028) και της Εθνικής Επιτροπής Ελλάδας στο Διεθνές Συμβούλιο για τις Παραδόσεις της Μουσικής και του Χορού (International Council for Traditions of Music and Dance, ICTMD Greece, από το 2022).
Ενότητες μαθήματος
Οι διδακτικές ενότητες του προγράμματος είναι οι εξής:
• 1η Διδακτική Ενότητα: Εισαγωγή στη θεματική - μουσική και κίνηση - γλώσσα και τραγούδι
• 2η Διδακτική Ενότητα: Ακρόαση ήχων και μουσικής- μουσικά όργανα - μουσική αγωγή και συναισθηματική επάρκεια
• 3η Διδακτική Ενότητα: Η μουσική ομάδα στην τάξη
• 4η Διδακτική Ενότητα: Μουσική αγωγή και συμπερίληψη
• 5η Διδακτική Ενότητα: Η μουσική αγωγή μέσα από το πρίσμα της επικοινωνιακής μουσικότητας
• 6η Διδακτική Ενότητα: Μουσικές παραδόσεις στην τάξη
• 7η Διδακτική Ενότητα: Τελική Εργασία
Τι θα μου προσφέρει το πρόγραμμα
Οι συμμετέχοντες όταν ολοκληρώσουν το πρόγραμμα θα είναι σε θέση:
✔ Να κατανοούν την ανάγκη να προστατέψουν τον εαυτό τους, το θύμα και τους παρευρισκόμενους, να κάνουν τον τόπο του ατυχήματος ασφαλή πριν από τη χορήγηση των πρώτων βοηθειών και να εξασφαλίσουν την προστασία από περαιτέρω βλάβη ή μετάδοση ασθενειών.
✔ Να γνωρίζουν καλύτερα βασικές έννοιες από τον χώρο της μουσικής και της μουσικής παιδαγωγικής.
✔ Να γνωρίζουν πώς να οργανώνουν ομαδικές μουσικές δραστηριότητες στον κύκλο.
✔ Να αντιληφθούν την επικοινωνιακή διάσταση της μουσικής και να εφαρμόσουν αντίστοιχες δραστηριότητες στην τάξη.
✔ Να αντιληφθούν τη μουσική και ως πολιτισμικό φαινόμενο και να εντάξουν στο μάθημα στοιχεία από τις μουσικές παραδόσεις και παιχνιδοτράγουδα.
✔ Να μπορούν να οργανώνουν καλύτερα και πιο αυτόνομα μουσικές δραστηριότητες, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες σε κάθε περίπτωση.
✔ Να έχουν αποκτήσει κάποιες βασικές μουσικές δεξιότητες, ώστε να υπάρχει ευρύτητα και μεγαλύτερη ποικιλία όταν εφαρμόζουν μουσικές δραστηριότητες στην τάξη.
✔ Να είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν κριτικά τη θέση της μουσικής στον χώρο της εκπαίδευσης.
✔ Να είναι σε θέση να περνούν από τη θεωρία στην πράξη και από την πράξη μέσα από τον αναστοχασμό σε ένα θεωρητικό πλαίσιο που επιτρέπει τη βελτίωση.
✔ Να είναι σε θέση να λειτουργούν συμπεριληπτικά, εντάσσοντας στα μαθήματά τους παιδιά από ευάλωτες ομάδες, παιδιά-πρόσφυγες ή παιδιά με αναπηρίες.
Για τη λήψη πιστοποιητικού απαιτείται
• Βαθμολογία >=50% σε κάθε ενότητα του προγράμματος.
• Αποπληρωμή του κόστους συμμετοχής.
Επισημαίνεται ότι, τα δύο παραπάνω κριτήρια χρειάζεται να ισχύουν στον ίδιο κύκλο του προγράμματος.
Κόστος συμμετοχής και Αποπληρωμή δόσεων
Το συνολικό κόστος συμμετοχής είναι 250 ευρώ (€). Το ποσό αυτό καταβάλλεται σε τραπεζικό λογαριασμό είτε εφάπαξ είτε σε τρεις (3) δόσεις και εκδίδεται απόδειξη είσπραξης ή τιμολόγιο.
Οι εκπτωτικές κατηγορίες που ακολουθούν εξασφαλίζουν, με την επίδειξη του αντίστοιχου δικαιολογητικού, μείωση του κόστους 5%, 10%, 15% ή 50%.
Το κόστος συμμετοχής καταβάλλεται σε τρεις δόσεις ως εξής:
• Α' δόση εγγραφής: 50€ - καταβάλλεται με τα δικαιολογητικά εγγραφής στο πρόγραμμα
• Β' δόση: 100€
• Γ' δόση: 100€
Η πρώτη δόση κατοχυρώνει την εγγραφή σας και η έκπτωση στο κόστος συμμετοχής, εφόσον υπάγεστε σε εκπτωτική κατηγορία, εφαρμόζεται στην τελευταία δόση. Η τρίτη δόση, δηλαδή, διαμορφώνεται ανάλογα με την εκπτωτική κατηγορία στην οποία ενδεχομένως ανήκετε.
Εφόσον επιλέξετε να καταβάλετε το ποσό εφάπαξ, το κόστος συμμετοχής σας στο πρόγραμμα διαμορφώνεται στα 225€.
Παροχή έκπτωσης
Παρέχεται έκπτωση στις παρακάτω ειδικές κατηγορίες:
• Άνεργοι: 10%
• Πολύτεκνοι-Τρίτεκνοι (Γονείς): 10%
• Μονογονεϊκές οικογένειες: 10%
• ΑμεΑ και γονείς ΑμεΑ: 10%
• Εφάπαξ καταβολή του ποσού: 10%
• Φοιτητές: 10%
• Ομαδικές εγγραφές (ομάδες των 4 και άνω ατόμων): 15%
• Παλιοί εκπαιδευόμενοι που έχουν παρακολουθήσει το πρόγραμμα «Η μουσική αγωγή στην προσχολική και πρωτοσχολική ηλικία» 60 ωρών επιμόρφωσης που προσφέρεται από το ΚΕΔΙΒΙΜ ΠΙ: 20%
• Παλιοί εκπαιδευόμενοι που παρακολουθούν ή έχουν ολοκληρώσει πρόγραμμα ετήσιας επιμόρφωσης που έχει προσφερθεί με τη μορφή των Massive Open Online Courses (MOOCs) μέσω του Διαδικτύου (ασύγχρονα) από το ΚΕΔΙΒΙΜ ΠΙ: 50%
Σημειώνεται ότι η έκπτωση ισχύει για μία από τις παραπάνω κατηγορίες και όχι αθροιστικά.
Επικοινωνία
• e-mail: info@coursity.gr