Πλεονεκτήματα προγράμματος:
• Αποκλειστικά διαδικτυακή εξ αποστάσεως διδασκαλία.
• Μοριοδοτήσεις σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
• Πιστοποιητικό επιμόρφωσης από Δημόσιο Πανεπιστήμιο.
• Διδάσκοντες και επιστημονικά υπεύθυνοι των μαθημάτων αναγνωρισμένοι καθηγητές ελληνικών Πανεπιστημίων που εγγυώνται την υψηλή ποιότητα των μαθημάτων.
Τρόπος Διεξαγωγής του Προγράμματος
Η διεξαγωγή του προγράμματος πραγματοποιείται αποκλειστικά από απόσταση, από οποιοδήποτε χώρο επιθυμεί ο συμμετέχων, σε οποιοδήποτε χρόνο, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του. Επίσης, οι βιντεοδιαλέξεις του προγράμματος διαθέτουν υπότιτλους προσφέροντας τη δυνατότητα παρακολούθησης σε άτομα με προβλήματα ακοής.
Το εκπαιδευτικό υλικό αποτελείται από μαγνητοσκοπημένες βιντεοδιαλέξεις τις οποίες συνοδεύουν σημειώσεις που επιμελούνται οι διδάσκοντες του προγράμματος. Διατίθεται σταδιακά, ανά διδακτική ενότητα, μέσω της ειδικά σχεδιασμένης εκπαιδευτικής πλατφόρμας, η οποία δεν απαιτεί πρότερη εξοικείωση με τις διαδικασίες της ηλεκτρονικής/εξ αποστάσεως μάθησης.
Στο τέλος κάθε διδακτικής ενότητας, η οποία θα έχει διάρκεια ενός μήνα, καλείστε να έχετε υποβάλει τις απαντήσεις σας στις ερωτήσεις quiz που απαιτούνται για τη βαθμολογησή σας.
Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης - Μοριοδότηση
Το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης:«Πρώτες Βοήθειες στην Κοινότητα» περιλαμβάνει 400 ώρες επιμόρφωσης και διαρκεί 7 μήνες. Αναγνωρίζεται από το Υπουργείο Εσωτερικών και Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και μοριοδοτείται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Ανάλογα με την ειδικότητά σας, παρέχεται η παρακάτω μοριοδότηση:
1. Εκπαιδευτικοί (μόνιμοι - αναπληρωτές), στελέχη εκπαίδευσης, μοριοδοτούνται ως εξής:
• Διορισμό μόνιμων/αναπληρωτών με το σύστημα του ΑΣΕΠ, ως Εκπαιδευτικοί Γενικής Εκπαίδευσης με δύο (2) μονάδες (N. 4589/2019 άρθρο 57)
• Διορισμό μόνιμων/αναπληρωτών με το σύστημα του ΑΣΕΠ, ως Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής με δύο (2) μονάδες (N. 4589/2019 άρθρο 58, παρ. 1)
• Διορισμό μόνιμων/ αναπληρωτών Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού με το σύστημα του ΑΣΕΠ με δύο (2) μονάδες (N. 4589/2019 άρθρο 60)
• Προσλήψεις εκπαιδευτικών των κατηγοριών TE και ΔΕ της Γενικής Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) (10) μονάδες (ΦΕΚ 1088/τ.Β/ 02-04-2019)
• Υποψήφιοι για θέσεις στελεχών εκπαίδευσης: Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που αξιολογούνται για θέση στελεχών εκπαίδευσης, μοριοδοτούνται με (1) μονάδα (Ν.4823/2021, άρθρο 33)
2. Εκπαιδευτές Ενηλίκων:
• Μοριοδότηση σε Εκπαιδευτές Ενηλίκων σε προκηρύξεις του ΙΝΕΔΙΒΙΜ (2) μονάδες ( ΦΕΚ 3393/τ. Β/13-08-2020)
3. Προπονητές:
• Μοριοδότηση σε Προπονητές, σύμφωνα με το άρθρο 36 του ν. 4809/2021 έχει θεσπιστεί να συμπεριλαμβάνεται, υποχρεωτικά, στα δικαιολογητικά της άσκησης του επαγγέλματος του προπονητή, για πρώτη φορά και το "δίπλωμα εκπαίδευσης πρώτων βοηθειών", αναγνωρισμένο από πιστοποιημένο εκπαιδευτικό οργανισμό.
4. Εργαζόμενοι σε δήμους, ΜΚΟ, νοσοκομεία, κ.λπ.:
• Μοριοδότηση σε εργαζόμενους/ες στη διοίκηση και Υπεύθυνους Ανθρώπινου Δυναμικού εταιριών, Εργαζόμενους/ες σε Δήμους, ΜΚΟ, Οργανισμούς, Ιδρύματα, Νοσοκομεία κ.ά Εργαζόμενους/ες και Εθελοντές με ευάλωτες ομάδες, σύμφωνα με τον Νόμο ΥΠ” ΑΡΙΘ. 3850 της 28.05.2010 άρθρο 76 παρ. 7 του Συντάγματος της Ελλάδος και του «ΚΩΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ» και σύμφωνα με το άρθρο 45 του παρόντος νόμου: Όλοι οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού αλλά και του δημοσίου τομέα θα πρέπει να παρακολουθούν σεμινάρια εκπαίδευσης καθώς και να ενημερώνονται τακτικά για θέματα σχετικά με την Παροχή Πρώτων Βοηθειών.
Σε ποιους απευθύνεται
• Αποφοίτους ΑΕΙ/ΑΤΕΙ, ΙΕΚ, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
• Φοιτητές/τριες ΑΕΙ που ενδιαφέρονται να επιμορφωθούν στο αντικείμενο των Πρώτων βοηθειών και ταυτόχρονα να ¨χτίσουν¨ το βιογραφικό τους. Ξεκινάμε τώρα για να είμαστε ένα βήμα μπροστά!
• Εκπαιδευτικούς (μόνιμοι-αναπληρωτές), στελέχη εκπαίδευσης
• Εκπαιδευτές Ενηλίκων
• Προπονητές
• Εργαζόμενους/ες στη διοίκηση και Υπεύθυνους Ανθρώπινου Δυναμικού εταιριών, Εργαζόμενους/ες σε Δήμους, ΜΚΟ, Οργανισμούς, Ιδρύματα, Νοσοκομεία κ.ά Εργαζόμενους/ες και Εθελοντές με ευάλωτες ομάδες
Επιστημονικά υπεύθυνη
Ζωίτσα Κωνσταντή
Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήματος Νοσηλευτικής, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Η Ζωή Κωνσταντή είναι απόφοιτος του Τμήματος Νοσηλευτικής του ΤΕΙ Ηπείρου και ειδικεύτηκε σε μεταπτυχιακό επίπεδο στην αντιμετώπιση του πόνου και με διδακτορικές σπουδές στη φροντίδα ασθενών που νοσηλεύονται στη ΜΕΘ και των οικογενειών τους στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Υπότροφος του Ιδρύματος Πόνου «Τζένη Καρέζη», στο Μιλάνο της Ιταλίας με αντικείμενο μετεκπαίδευσης την Παρηγορητική και Ανακουφιστική Θεραπεία των Καρκινοπαθών. Εκπαιδεύτρια στα ΙΕΚ του ΕΚΑΒ Ιωαννίνων για αρκετά έτη. Οι μελέτες της και το ερευνητικό της ενδιαφέρον αφορούν στη φροντίδα των βαρέως πασχόντων ασθενών και στη διερεύνηση των κοινωνικο-ψυχολογικών επιπτώσεων των συγγενών τους. Είναι Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Νοσηλευτικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και έχει δημοσιεύσει άρθρα σε διεθνή περιοδικά σχετικά με τους ασθενείς που νοσηλεύονται στη ΜΕΘ με έμφαση στα προβλήματα των συγγενών τους.
Ακαδημαϊκά υπεύθυνη
Μαίρη Γκούβα
Καθηγήτρια Ψυχολογίας, Τμήματος Νοσηλευτικής, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Η Μαίρη Γκούβα, είναι ψυχολόγος και ειδικεύτηκε στην Κοινωνική Ψυχιατρική. Το θέμα της ερευνητικής της μελέτης στα πλαίσια των διδακτορικών της σπουδών αφορούσε στα Ψυχολογικά Χαρακτηριστικά των Ασθενών με Οξεία Λευχαιμία και των Οικογενειών τους. Οι μελέτες της και το ερευνητικό της ενδιαφέρον αφορούν στη διερεύνηση των ψυχολογικών παραγόντων στις σωματικές ασθένειες, στην ψυχολογία των ασθενών και των οικογενειών τους αλλά και στην ψυχολογία των επαγγελματιών υγείας. Είναι Διευθύντρια του Ερευνητικού Εργαστηρίου Ψυχολογίας Ασθενών και Οικογενειών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και ακόμη υπήρξε Επιστημονικά Υπεύθυνη του Προγράμματος Δια Βίου Εκπαίδευσης «Ψυχολογία Ασθενών». Το κλινικό της έργο έχει ψυχοδυναμική κατεύθυνση και περιλαμβάνει ψυχολογική στήριξη και συμβουλευτική παρέμβαση ασθενών και μελών της οικογένειάς τους καθώς και συμμετοχή σε θεραπευτικές ομάδες νοσοκομειακών κλινικών του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ιωαννίνων. Το δημοσιευμένο της έργο αφορά σε ερευνητικές δημοσιεύσεις, βιβλία, επιστημονικά συγγράμματα, άρθρα και ανακοινώσεις σχετικά με τη διερεύνηση των ψυχολογικών παραγόντων στις σωματικές ασθένειες, την ψυχολογία των ασθενών και των οικογενειών τους αλλά και την ψυχολογία των επαγγελματιών υγείας. Είναι Καθηγήτρια Ψυχολογίας ασθενών και οικογενειών στο Τμήμα Νοσηλευτικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Ενότητες μαθήματος
1η Διδακτική Ενότητα:Εισαγωγικά
2η Διδακτική Ενότητα:Πρώτες βοήθειες σε αιμορραγία-SHOCK
3η Διδακτική Ενότητα:Πρώτες βοήθειες σε εγκαύματα
4η Διδακτική Ενότητα:Πρώτες βοήθειες σε πνιγμό-πνιγμονή
5η Διδακτική Ενότητα:Πρώτες βοήθειες σε αλλεργία
6η Διδακτική Ενότητα:Πρώτες σε δηλητηρίαση
7η Διδακτική Ενότητα:Πρώτες βοήθειες σε δήγματα
8η Διδακτική Ενότητα:Πρώτες βοήθειες σε κακώσεις οστών
9η Διδακτική Ενότητα:Πρώτες βοήθειες σε τραύματα
10η Διδακτική Ενότητα:Πρώτες βοήθειες σε λιποθυμία και Καρδιακή ανακοπή-ΚΑΡΠΑ
11η Διδακτική Ενότητα:Πρώτες βοήθειες σε σακχαρώδη διαβήτη
12η Διδακτική Ενότητα:Πρώτες βοήθειες σε επιληψία
13η Διδακτική Ενότητα:Πρώτες βοήθειες σε Αγγειακό Εγκεφαλικό Επεισόδιο
14η Διδακτική Ενότητα:Πρώτες βοήθειες ψυχικής υγείας
Οδηγός Σπουδών Προγράμματος
Μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες στον οδηγό σπουδών του προγράμματος.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Το πρόγραμμα διεξάγεται με βάση το εγκεκριμένο από το φορέα υλοποίησης χρονοδιάγραμμα.
Σημειώνεται ότι ο/η εκπαιδευόμενος/η αποδέχεται ότι η εγγραφή και φοίτησή του/της σε πρόγραμμα εξ αποστάσεως επιμόρφωσης που υλοποιείται από το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (ΠΙ) γίνεται με βάση τον ισχύοντα Κανονισμό Σπουδών, που είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα του ΚΕΔΙΒΙΜ, υπό την επιφύλαξη των ειδικότερα οριζομένων στον Οδηγό Σπουδών του προγράμματος.
Τι θα μου προσφέρει το πρόγραμμα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση:
✔ Να κατανοούν την ανάγκη να προστατέψουν τον εαυτό τους, το θύμα και τους παρευρισκόμενους, να κάνουν τον τόπο του ατυχήματος ασφαλή πριν από τη χορήγηση των πρώτων βοηθειών και να εξασφαλίσουν την προστασία από περαιτέρω βλάβη ή μετάδοση ασθενειών.
✔ Να αναγνωρίζουν τη σπουδαιότητα της καλής επικοινωνίας και της ψυχολογικής στήριξης του θύματος.
✔ Να περιγράφουν πώς γίνεται η κλήση ασθενοφόρου και ποια είναι τα απαραίτητα στοιχεία που πρέπει να δώσουν.
✔ Να εκτιμήσουν άμεσα και με ασφάλεια μια επείγουσα κατάσταση.
✔ Να αναφέρουν μέτρα προστασίας σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, πυρκαγιάς, ατυχημάτων με ηλεκτρικό ρεύμα και ατυχημάτων στο νερό.
✔ Να απαριθμούν τα βήματα και την τεχνική της πρωτοβάθμιας εκτίμησης του τραυματία και του πάσχοντος και να ιεραρχούν κατά σειρά βαρύτητας των απειλητικών για τη ζωή καταστάσεων.
✔ Να αναγνωρίζουν αν το άτομο που έχει χάσει τις αισθήσεις του έχει υποστεί καρδιακή ανακοπή, να πραγματοποιούν καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση, να χειρίζονται αυτόματο εξωτερικό απινιδωτή και τέλος να τοποθετούν το θύμα σε πλάγια θέση ασφαλείας.
✔ Να αναγνωρίζουν τα σημεία και τα συμπτώματα της απόφραξης του αεραγωγού και να δίνουν τις πρώτες βοήθειες σε περίπτωση απόφραξης του αεραγωγού.
✔ Να αναγνωρίζουν τα συχνότερα σημεία με τα οποία εκδηλώνεται το αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο (ΑΕΕ) και να περιγράφουν τις πρώτες ενέργειες που πρέπει να κάνουν όταν διαπιστώσουν ότι ένα άτομο έχει πάθει ΑΕΕ.
✔ Να αναγνωρίζουν μια επιληπτική κρίση από τα αρχικά της ακόμη στάδια και να παρέχουν τις πρώτες βοήθειες κατά τη διάρκεια της, με ιδιαίτερη έμφαση στην προστασία από τραυματισμούς.
✔ Να περιγράφουν τι είναι έγκαυμα και ποιοι είναι οι βαθμοί του, να υπολογίζουν την έκταση ενός εγκαύματος, να αντιλαμβάνονται την επικινδυνότητα του αναπνευστικού εγκαύματος, να δώσουν τις πρώτες βοήθειες σε περιπτώσεις θερμικού, χημικού και ηλεκτρικού εγκαύματος.
✔ Να εκτιμήσουν τη σοβαρότητα μιας αιμορραγίας, να ορίσουν τι είναι η καταπληξία (σοκ) και ποιες είναι οι επιπτώσεις της στον οργανισμό και να παρέχουν τις πρώτες βοήθειες σε τραυματία που αιμορραγεί.
Για τη λήψη πιστοποιητικού απαιτείται
• Βαθμολογία >=50% σε κάθε ενότητα του προγράμματος.
• Αποπληρωμή κόστους συμμετοχής.
Επισημαίνεται ότι, τα δύο παραπάνω κριτήρια χρειάζεται να ισχύουν στον ίδιο κύκλο του προγράμματος.
Χρονική Διάρκεια Προγράμματος
Η συνολική διάρκεια του προγράμματος είναι 7 μήνες.
Προσφέρει 400 διδακτικές ώρες επιμόρφωσης και 13.3 μονάδες ECTS.
Έναρξη μαθήματος: 19 Φεβρουαρίου 2024 - Ολοκλήρωση μαθήματος: 20 Σεπτεμβρίου 2024
Κόστος συμμετοχής και Αποπληρωμή δόσεων
Το συνολικό κόστος συμμετοχής είναι 250 ευρώ (€). Το ποσό αυτό καταβάλλεται σε τραπεζικό λογαριασμό είτε εφάπαξ είτε σε δύο (2) δόσεις και εκδίδεται απόδειξη είσπραξης ή τιμολόγιο.
Οι εκπτωτικές κατηγορίες που ακολουθούν εξασφαλίζουν μείωση του κόστους 10% ή 15%.
Το κόστος συμμετοχής καταβάλλεται σε 2 δόσεις ως εξής:
• Α' δόση εγγραφής: 125€ - καταβάλλεται με τα δικαιολογητικά εγγραφής στο πρόγραμμα
• Β' δόση: 125€ - καταβάλλεται έως 10 Ιουλίου 2024
Η πρώτη δόση κατοχυρώνει την εγγραφή σας και η έκπτωση στο κόστος συμμετοχής, εφόσον υπάγεστε σε εκπτωτική κατηγορία, εφαρμόζεται στην τελευταία δόση. Η δεύτερη δόση, δηλαδή, διαμορφώνεται ανάλογα με την εκπτωτική κατηγορία στην οποία ενδεχομένως ανήκετε.
Εφόσον επιλέξετε να καταβάλετε το ποσό εφάπαξ, το κόστος συμμετοχής σας στο πρόγραμμα διαμορφώνεται στα 225€.
Παροχή έκπτωσης
Παρέχεται έκπτωση στις παρακάτω ειδικές κατηγορίες:
• Άνεργοι: 10%
• Πολύτεκνοι-Τρίτεκνοι (Γονείς): 10%
• Μονογονεϊκές οικογένειες: 10%
• ΑμεΑ και γονείς ΑμεΑ: 10%
• Πληρωμή εφάπαξ: 10%
• Προπτυχιακοί φοιτητές: 10%
• Ομαδικές εγγραφές (ομάδες των 4 και άνω ατόμων): 15%
• Παλιοί εκπαιδευόμενοι που έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς πρόγραμμα επιμόρφωσης ετήσιας διάρκειας που έχουν προσφερθεί με τη μορφή των Massive Open Online Courses (MOOCs) μέσω του Διαδικτύου (ασύγχρονα) από το ΚΕΔΙΒΙΜ ΠΙ: 10%
Σημειώνεται ότι η έκπτωση ισχύει για μία από τις παραπάνω κατηγορίες και όχι αθροιστικά.
Εφόσον έχετε κάνει εγγραφή στη σελίδα: coursity.gr, θα λαμβάνετε από εμάς ενημερωτικά mail με αναλυτικές πληροφορίες για τα σεμινάρια που θα ξεκινήσουν (ημερομηνίες εγγραφών, έναρξης μαθημάτων κ.ά.).