Ενότητες μαθήματος
Εβδομάδα 1: Μαθητές με ιδιαιτερότητες στο
σχολικό περιβάλλον
Εβδομάδα 2: Ψυχοκοινωνική και συναισθηματική Διάσταση των (Ε)ΜΔ
Εβδομάδα 3: Αξιολόγηση και διαγνωστική διαδικασία των (Ε)ΜΔ
Εβδομάδα 4: Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην ανίχνευση και την αξιολόγηση των (Ε)ΜΔ
Εβδομάδα 5: Παραδείγματα παρέμβασης και πρακτικές εφαρμογές σε μαθητές με (Ε)ΜΔ
Εβδομάδα 6: Οικογένεια και Σχολεία: Συστημική θεώρηση συνεργασίας και επικοινωνίας
Σε ποιους απευθύνεται
Το μάθημα απευθύνεται σε
• απόφοιτους και μεταπτυχιακούς φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων
• απόφοιτους και μεταπτυχιακούς φοιτητές τμημάτων ψυχολογίας
• επαγγελματίες στο χώρο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικούς ψυχικής υγείας (σχολικούς ψυχολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς, λογοθεραπευτές κ.ο.κ)
• όσους επιθυμούν να εμβαθύνουν στην κατανόηση των δυσκολιών μάθησης προκειμένου να ενισχύσουν τις γνώσεις τους και να νοηματοδοτήσουν εμπειρίες τους στο συγκεκριμένο πεδίο.
Τι θα μου προσφέρει το μάθημα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται ότι θα έχουν επιτευχθεί τα ακόλουθα αποτελέσματα για τους συμμετέχοντες:
✔ Κατανόηση των θεωρητικών προσεγγίσεων και των εννοιολογικών ζητημάτων που προκύπτουν σε σχέση με τον προσδιορισμό των (Ε)ΜΔ, τους τομείς που επηρεάζουν και τον τρόπο που κατηγοριοποιούνται.
✔ Εμβάθυνση σε ζητήματα αιτιολόγησης και αποσαφήνισης των χαρακτηριστικών των (Ε)ΜΔ στο γνωστικό, μαθησιακό και ψυχοσυναισθηματικό τομέα.
✔ Κατανόηση του ιδιαίτερου ψυχοσυναισθηματικού προφίλ των μαθητών με (Ε)ΜΔ, ιδίως όσον αφορά στα κίνητρα, στον προσανατολισμό των στόχων, στις συναισθηματικές δυσκολίες, στην αντίληψη των ικανοτήτων του εαυτού και στη διαχείριση του άγχους που βιώνουν.
✔ Εκμάθηση πρακτικών εξατομικευμένης παρέμβασης σε μαθητές με (Ε)ΜΔ μέσω της παρουσίασης μιας μελέτης περίπτωσης ως παράδειγμα.
✔ Εξοικείωση με πτυχές της διαδικασίας αξιολόγησης και διάγνωσης των (Ε)ΜΔ και κατανόηση του διευρυμένου ρόλου του εκπαιδευτικού στον αρχικό εντοπισμό και την ανίχνευση μαθητών με (Ε)ΜΔ στη σχολική τάξη.
✔ Κατανόηση των διαστάσεων και προϋποθέσεων συνεργασίας σχολείου και οικογένειας που συμβάλλουν στην καλύτερη αντιμετώπιση των μαθητών με (Ε)ΜΔ στο σχολικό περιβάλλον υπό το πρίσμα της συστημικής προσέγγισης.
Δωρεάν παρακολούθηση
Είναι δυνατή η δωρεάν παρακολούθηση του μαθήματος. Με αυτή την επιλογή προσφέρεται πρόσβαση σε όλο το υλικό του μαθήματος (βιντεοδιαλέξεις, ασκήσεις και εργασίες) και το forum.
Για τη λήψη πιστοποιητικού απαιτείται
1. Επιτυχής ολοκλήρωση των εργασιών του μαθήματος
Συγκεκριμένα:
✔ Ο μέσος όρος της βαθμολογίας ανά ενότητα να
είναι μεγαλύτερος ή ίσος του 50%.
✔ Ο τελικός μέσος όρος της βαθμολογίας του συνόλου των ενοτήτων να είναι μεγαλύτερος ή ίσος του 50%.
2. Καταβολή σχετικού αντιτίμου
Ενημερωθείτε για το ποσό αυτό από τον πίνακα στο πάνω μέρος αυτής της σελίδας.