Skip to main content

Κλασικά γράμματα για παιδιά και εφήβους


Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
Για την εγγραφή σας δείτε παρακάτω

Οι εγγραφές για τον τρέχοντα κύκλο έχουν πλέον ολοκληρωθεί.



Έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε το μάθημα δωρεάν. Εφόσον επιθυμείτε να λάβετε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων μπορείτε να υποβάλετε την αντίστοιχη αίτηση.

Η υποβολή της αίτησης μπορεί να πραγματοποιηθεί μέχρι τη λήξη του μαθήματος, δηλαδή μέχρι τις 5 Αυγούστου 2024.



Σχετικά με το μάθημα

Σκοπός του προγράμματος: «Κλασικά γράμματα για παιδιά και εφήβους με την αξιοποίηση εναλλακτικών διδακτικών εφαρμογών από εκπαιδευτικούς και γονείς» είναι η επιμόρφωση διδασκόντων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλά και όσων γονέων θέλουν να διευρύνουν τον τρόπο σκέψης των παιδιών τους, αλλά και κάθε άλλου/ης ενδιαφερόμενου/ης επί των Κλασικών γραμμάτων και τη διδασκαλία τους σε παιδιά και εφήβους.

Επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι οι συμμετέχοντες/χουσες:

•    Να έρθουν σε επαφή με νέα επιστημονικά δεδομένα που αφορούν τα Κλασικά γράμματα σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, ενδυναμώνοντας το γνωσιακό τους δυναμικό με σύγχρονες γνώσεις των Κλασικών γραμμάτων και ανάλογες δεξιότητες, ώστε να ανταποκρίνονται με επάρκεια στις σύγχρονες απαιτήσεις του αντικειμένου των Κλασικών γραμμάτων σε κάθε επίπεδο θεωρητικό, επαγγελματικό και εκπαιδευτικό σε παιδιά και εφήβους, που φοιτούν στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

•    Να εμβαθύνουν στις παιδαγωγικές και διδακτικές προσεγγίσεις των Κλασικών γραμμάτων, που συμβάλλουν στην προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη, την επικοινωνία, τη δημιουργικότητα, την εμπλοκή, τη διάδραση και την αλληλεπίδραση παιδιών και εφήβων.

•    Να εξετάσουν τις διεπιστημονικές και διαθεματικές δυνατότητες που μπορούν να αναπτυχθούν μέσω των Κλασικών γραμμάτων στο πλαίσιο των Διαπολιτισμικών προσεγγίσεων σε κοινωνικό αλλά και εκπαιδευτικό επίπεδο.

•    Να προσεγγίσουν τις σύγχρονες παραμέτρους δομής και σύνταξης Προγραμμάτων Σπουδών ως άξονες αφενός γνωσιακών προσανατολισμών και αφετέρου ως κοινωνικού προσανατολισμού και λειτουργικής αξίας των ζητημάτων που άπτονται των Κλασικών γραμμάτων.

•    Να επαναπροσδιορίσουν την προοπτική αξιοποίησης φιλολογικών κειμένων σε κάθε επίπεδο επίλυσης προβλημάτων από παιδιά και εφήβους.


Προαπαιτούμενα

Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα.


Επιστημονικά και Ακαδημαϊκά Υπεύθυνος του Προγράμματος


Course Staff Image #1

Ιωάννης Φύκαρης

Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Φιλολογίας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Ο Ιωάννης Φύκαρης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με γνωστικό αντικείμενο «Διδακτική Μεθοδολογία». Είναι πτυχιούχος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Μυτιλήνης, του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ, Μεταπτυχιακού Διπλώματος «Σχολικής Παιδαγωγικής» και Διδακτορικού του ΑΠΘ στη Φιλοσοφία και Παιδαγωγική. Κατέχει Ευρωπαϊκό Δίπλωμα στην εκπαίδευση και κατάρτιση εκπαιδευτικών της ΕΕ, πτυχίο Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ και πτυχίο Βυζαντινής μουσικής. Υπηρέτησε ως εκπαιδευτικός, διετέλεσε Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικός Σύμβουλος. Δίδαξε στο ΑΠΘ, στα Πανεπιστήμια Δυτικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας και σε σειρά ελληνικών και διεθνών σεμιναρίων. Έχει συγγράψει (14) βιβλία παιδαγωγικού και, κυρίως, διδακτικού προσανατολισμού. Πλήθος άρθρων του δημοσιεύθηκαν σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Συμμετείχε σε πλήθος ελληνικών και διεθνών συνεδρίων. Είναι κριτής άρθρων σε έγκριτα ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά και επετηρίδες. Είναι μέλος επιστημονικών ενώσεων και εταιρειών.


Διδάσκοντες

Παναγιώτης Αθανασόπουλος

Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων


Ανθοφύλη Καλλέργη

Διδάκτορας Λατινικής Φιλολογίας και Μεταδιδάκτορας του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων


Βασίλειος Ζαγκότας

Διδάκτορας Διδακτικής Μεθοδολογίας και Μεταδιδάκτορας του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων



Σύντομα Βιογραφικά Διδασκόντων

Μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες για τους διδάσκοντες του προγράμματος εδώ.

Ενότητες μαθήματος

Εβδομάδα 1: Θεωρητικές προσεγγίσεις και διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα 1: Θεωρητικές προσεγγίσεις και διδακτική μεθοδολογία
Βασικές θεωρίες της Διδακτικής
Σχέση Διδασκαλίας και ψυχολογικών θεωριών
Δυνατότητες αξιοποίησης των θεωριών της Διδακτικής στη διδακτική πράξη

Εβδομάδα 2: Διδασκαλία στη θεωρία και την πράξη
Ενότητα 2: Διδασκαλία στη θεωρία και την πράξη
Από τη «Magna Didactica» του Comenius στη σύγχρονη Διδακτική
Τα έξι (6) βασικά αξιώματα της διδασκαλίας
Τα τρία (3) «έψιλον» της διδασκαλίας

Εβδομάδα 3: Πρόγραμμα Σπουδών για το γνωσιακό περιεχόμενο των Κλασικών γραμμάτων και οι πολιτικές, κοινωνικές και εκπαιδευτικές προεκτάσεις του
Ενότητα 3: Πρόγραμμα Σπουδών για το γνωσιακό περιεχόμενο των Κλασικών γραμμάτων και οι πολιτικές, κοινωνικές και εκπαιδευτικές προεκτάσεις του
Η αναγκαιότητα ύπαρξης Αναλυτικού Προγράμματος
Βασικές αρχές λειτουργικής δόμησης των Αναλυτικών Προγραμμάτων
Η δυναμική των «περιεχομένων» μάθησης στη διδασκαλία

Εβδομάδα 4: Φιλολογική και παιδαγωγική προσέγγιση θεμάτων αρχαιογνωσίας και Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας
Ενότητα 4: Φιλολογική και παιδαγωγική προσέγγιση θεμάτων αρχαιογνωσίας και Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας
Η διαχρονικότητα της κλασικής γραμματείας και η αξία των κλασικών επιστημών (μέρος α΄).
Προετοιμάζοντας τους πολίτες του αύριο με τη βοήθεια της αρχαίας ελληνικής Ιστοριογραφίας και Βιογραφίας.
Τὸ τερπνὸν μετὰ τοῦ ὠφελίμου: Το σπουδαιογέλοιον και οι ηθικές προεκτάσεις της σάτιρας του Λουκιανού. 

Εβδομάδα 5: Λατινική Φιλολογία, Λατινική Γλώσσα, Λατινική Λογοτεχνία, Ρωμαϊκός Κόσμος
  Ενότητα 5: Λατινική Φιλολογία, Λατινική Γλώσσα, Λατινική Λογοτεχνία, Ρωμαϊκός Κόσμος
Η διαχρονικότητα της κλασικής γραμματείας και η αξία των κλασικών επιστημών (μέρος β΄).
Ο ρωμαϊκός κόσμος μέσα από τη μελέτη της Ρωμαϊκής Σάτιρας. Προέλευση του είδους.
Η πάντα επίκαιρη ρωμαϊκή Σάτιρα.

Εβδομάδα 6: Διδακτική προσέγγιση της Τραγωδίας και των Ομηρικών Επών
  Ενότητα 6: Διδακτική προσέγγιση της Τραγωδίας και των Ομηρικών Επών
Η ανθρώπινη διάσταση της Ιλιάδας. Ο διάλογος Έκτορα-Ανδρομάχης στη Ζ´ Ραψωδία.
Διδακτικές προσεγγίσεις του διαλόγου. Σύγκριση με αποσπάσματα της αρχαίας ελληνικής Τραγωδίας.
Τα ανθρώπινα δικαιώματα στον Φιλοκτήτη του Σοφοκλή. Αναγωγή στη σημερινή εποχή.





Οδηγός Σπουδών Προγράμματος

Μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες στον οδηγό σπουδών του προγράμματος.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Το πρόγραμμα διεξάγεται με βάση το εγκεκριμένο από το φορέα υλοποίησης χρονοδιάγραμμα.

Σημειώνεται ότι ο/η εκπαιδευόμενος/η αποδέχεται ότι η εγγραφή και φοίτησή του/της σε πρόγραμμα εξ αποστάσεως επιμόρφωσης που υλοποιείται από το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (ΠΙ) γίνεται με βάση τον ισχύοντα Κανονισμό Σπουδών, που είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα του ΚΕΔΙΒΙΜ, υπό την επιφύλαξη των ειδικότερα οριζομένων στον Οδηγό Σπουδών του προγράμματος.


Σε ποιους απευθύνεται

Σε κάθε ενδιαφερόμενο. Ενδεικτικά, απευθύνεται:

•    Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

•    Γονείς, αλλά και σε κάθε άλλον/η ενδιαφερόμενο/η επί των Κλασικών γραμμάτων και τη διδασκαλία τους.

•    Σε φοιτητές σχολών συναφών με τα παραπάνω.

Τι θα μου προσφέρει το μάθημα

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση:

✔Να αναγνωρίζουν τις σύγχρονες ελληνικές και διεθνείς τάσεις στον χώρο των Κλασικών γραμμάτων.

✔Να οριοθετούν τις έννοιες που συμβάλλουν στη διασύνδεση των θεμάτων των Κλασικών γραμμάτων με τις άλλες επιστήμες, αλλά και την εκπαίδευση, τη διαπολιτισμικότητα και την κοινωνικότητα.

✔Να εντοπίζουν τις κοινωνικές, πολιτικές και εκπαιδευτικές διαστάσεις των Κλασικών γραμμάτων στις επιλογές των Προγραμμάτων Σπουδών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

✔Να εμβαθύνουν σε θέματα Κλασικών γραμμάτων σε σχέση με τη διδασκαλία τους στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

✔Να οικειοποιηθούν εναλλακτικές μεθόδους και τεχνικές διδασκαλίας των Κλασικών Γραμμάτων.


Για τη λήψη πιστοποιητικού απαιτείται

1. Επιτυχής ολοκλήρωση των εργασιών του μαθήματος

Συγκεκριμένα:

✔    Βαθμολογία μεγαλύτερη ή ίση με 50% σε κάθε διδακτική ενότητα (εβδομάδα) του προγράμματος (κλίμακα: 0-100%, Βάση: 50%, Άριστα: 100%)

2. Καταβολή σχετικού αντιτίμου

Επισημαίνεται ότι, τα δύο παραπάνω κριτήρια χρειάζεται να ισχύουν στον ίδιο κύκλο του προγράμματος.

Ενημερωθείτε για το κόστος συμμετοχής από τον πίνακα στο πάνω μέρος αυτής της σελίδας.


Επικοινωνία

•    e-mail: info@coursity.gr


  1. Κωδικός Μαθήματος

    ClassicalEdu
  2. Έναρξη Μαθήματος

    24 Ιουνίου 2024
  3. Ώρες επιμόρφωσης

    60 (2 ECTS)
  4. Κόστος παρακολούθησης

    Δωρεάν
  5. Λήψη Πιστοποιητικού

    €60