Οι εγγραφές για το νέο κύκλο θα ξεκινήσουν σε λίγες μέρες. Εφόσον έχετε κάνει εγγραφή στο coursity.gr, θα λάβετε ενημερωτικό mail πριν από τη νέα έναρξη του μαθήματος!
Έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε ολόκληρο το μάθημα ΔΩΡΕΑΝ. Εφόσον επιθυμείτε να αποκτήσετε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ), μπορείτε να κάνετε αίτηση καθόλη τη διάρκεια του μαθήματος και μέχρι τη λήξη του επιλέγοντας: "Απόκτηση Πιστοποιητικού" εντός της σελίδας του μαθήματος, αφού κάνετε την εγγραφή σας.
Πώς κάνετε εγγραφή στο μάθημα
(με δωρεάν παρακολούθηση ή με Πιστοποιητικό παρακολούθησης)
Για να αποκτήσετε πρόσβαση στο μάθημα πατήστε το κουμπί "Εγγραφείτε στο μάθημα" και δημιουργήστε τον προσωπικό σας λογαριασμό στο Coursity. Αν έχετε ήδη λογαριασμό στο Coursity, συνδεθείτε στο λογαριασμό σας και πατήστε το κουμπί "Εγγραφείτε στο μάθημα". Εφόσον επιλέξετε "Θέλω να παρακολουθήσω το σεμινάριο δωρεάν (χωρίς πιστοποιητικό)", η επιλογή αυτή δεν είναι δεσμευτική: έχετε τη δυνατότητα να αναβαθμίσετε τη συμμετοχή σας στο μάθημα υποβάλλοντας αίτηση για απόκτηση Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης. Για να υποβάλετε την αίτησή σας πατήσετε το σύνδεσμο "Απόκτηση πιστοποιητικού" που βρίσκεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να πατήσετε το πράσινο κουμπί "Απόκτηση πιστοποιητικού" που εμφανίζεται στη λίστα με τα Μαθηματά σας.
Σχετικά με το μάθημα
Το μάθημα δεν αποσκοπεί στη διδασκαλία του προγραμματισμού Η/Υ αλλά στις διδακτικές προσεγγίσεις που μπορούν να εφαρμοστούν στη διδασκαλία του προγραμματισμού, ειδικά σε αρχαρίους. Όμως η απόκτηση σημαντικών γνώσεων προγραμματισμού θα είναι μια παράπλευρη ωφέλεια για τους εκπαιδευόμενους (εστιάζοντας σε γενικού σκοπού τεχνικές προγραμματισμού και όχι σε ιδιωματισμούς της γλώσσας προγραμματισμού), ενώ γνώσεις χειρισμού του Scratch-2 (ενός περιβάλλοντος οπτικού προγραμματισμού με πλακίδια, που προστατεύει τον αρχάριο από τα συντακτικά λάθη) θα αποκτηθούν έμμεσα αφού θα είναι το εργαλείο που θα χρησιμοποιηθεί.
Στόχος είναι να καταγραφεί μια όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη διδακτική προσέγγιση με νοητικές σκαλωσιές -που διατρέχουν εγκάρσια όλη τη σειρά των μαθημάτων- σχετικές με προγραμματιστικά θέματα όπως:
• ανάλυση και σύνθεση προβλήματος
• αλγόριθμοι και δεδομένα
• ιεραρχικός σχεδιασμός και τμηματοποίηση κώδικα
• επικοινωνία με το περιβάλλον
• αλληλεπίδραση με το χρήστη
Η προσέγγιση αυτή είναι σπειροειδής και χρησιμοποιεί ένα και μοναδικό project, που εξελίσσεται σε όλα τα μαθήματα και ολοκληρώνεται με την παραγωγή ενός προϊόντος-ψηφιακού παιχνιδιού (δίνοντας στα παιδιά ένα νόημα στην όλη διαδικασία, καθιστώντας τη αυθεντική), με το οποίο οι μαθητές που το δημιούργησαν μπορούν να παίξουν (η πραγματική χαρά των μαθητών προέρχεται από τη δημιουργική ενασχόλησή τους με την κατασκευή του παιχνιδιού και λιγότερο από το παίξιμο με αυτό).
Διδάσκων
Αναστάσιος Λαδιάς
Διδάκτωρ ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Ο Τάσος Λαδιάς, έχει πτυχίο Φυσικής από το Πανεπιστήμιο Πατρών και Διδακτορικό από το ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Σχεδίαση interface για εκπαιδευτικές εφαρμογές υπερμέσων), με το οποίο συνεργάζεται ως μέλος του Εργαστηρίου Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση (ΕarthLab).
Από το 1986 εργάζεται ως εκπαιδευτικός πληροφορικής και από το 2007 είναι Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής.
Έχει συγγράψει -μόνος του ή σε ομάδες- σημειώσεις για την assembly (ΕΛΚΕΠΑ 1988), βιβλία για την Pascal (Κλειδάριθμος 1991), τη BASIC (Πατάκης 1993), τη Logo (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 1996), τα Πολυμέσα-Δίκτυα (ΟΕΔΒ 1999), τη Lingo/Director (Κλειδάριθμος 2003), το Scratch* (2015).
Έχει 60 δημοσιεύσεις, κυρίως με θέμα τη διδακτική του προγραμματισμού και έχει διοργανώσει 120 επιμορφωτικά σεμινάρια. Το 2011 συμμετείχε στην ομάδα σύνταξης του ΙΕΠ για το Πρόγραμμα Σπουδών του Νέου Σχολείου με κύρια απασχόληση τον προγραμματισμό στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Είναι πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής των Πανελληνίων Διαγωνισμών Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά δημοτικού του www.wrohellas.gr.
* http://portal.opendiscoveryspace.eu/sites/default/files/vivliogr_v2.3.1_ektyposi_1.pdf