Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες - Μέρος Ι
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Η εγγραφή είναι κλειστή

Σχετικά με το μάθημα

Το μάθημα «Διαφοροποίηση της Διδασκαλίας: Μέρος Ι» αποσκοπεί στην εξοικείωση των συμμετεχόντων με σύγχρονες προσεγγίσεις, όπως είναι η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (Δ.Δ.) και η Ανταπόκριση στην Παρέμβαση (ΑσΠ), οι οποίες στοχεύουν στην αποτελεσματική αντιμετώπιση ενός μεγάλου εύρους εκπαιδευτικών και συναισθηματικών αναγκών των μαθητών μέσα στην τυπική τάξη. Πιο συγκεκριμένα, θα παρουσιαστούν οι βασικές αρχές και τα στάδια εφαρμογής των δύο μοντέλων δίνοντας έμφαση σε καλές πρακτικές αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών και διαφοροποίησης της διδασκαλίας. Απώτερο σκοπό αποτελεί η παροχή υψηλής ποιότητας μάθησης σε όλους τους μαθητές μιας τάξης αλλά και η αποτελεσματική στήριξη και ένταξη μαθητών με ιδιαιτερότητες στην τυπική τάξη. Τέλος, στο πλαίσιο της σύζευξης των δύο μοντέλων θα συζητηθούν συγκεκριμένες πρακτικές εφαρμογές για την αποτελεσματική στήριξη μαθητών με ιδιαιτερότητες μάθησης και συμπεριφοράς στο γενικό σχολείο.

Προαπαιτούμενα

Προκειμένου να είναι εφικτή η παρακολούθηση του συγκεκριμένου μαθήματος συστήνεται οι συμμετέχοντες να έχουν βασικές γνώσεις σε πεδία που αφορούν την τυπική ανάπτυξη των παιδιών σχολικής ηλικίας καθώς και σε σχέση με τα χαρακτηριστικά και τη διδασκαλία μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες π.χ. μαθησιακές δυσκολίες.

Διδάσκουσες

Course Staff Image #1

Διαμάντω Φιλιππάτου

Επίκουρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Η κ. Διαμάντω Φιλιππάτου είναι διδάκτωρ της Σχολής Επιστημών της Αγωγής του Victoria Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ της Αγγλίας, στον τομέα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας και Επίκουρη Καθηγήτρια στο γνωστικό αντικείμενο: Εκπαιδευτική Ψυχολογία: Μαθησιακές Δυσκολίες, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει πλούσια διδακτική και κλινική εμπειρία στον τομέα της διάγνωσης και αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών καθώς και στη συμβουλευτική σε γονείς και εκπαιδευτικούς σε θέματα που αφορούν τη διαχείριση δυσκολιών μάθησης και προβλημάτων συμπεριφοράς στην τάξη. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στις (Ειδικές) μαθησιακές δυσκολίες στο γραπτό λόγο, την αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών, τα ψυχοκοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες καθώς και την εφαρμογή διδακτικών μεθόδων και διαφοροποιημένης διδασκαλίας για την προσαρμογή του αναλυτικού προγράμματος για μαθητές τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης στη γενική τάξη. Στο πλαίσιο των μεταπτυχιακών της σπουδών και της επαγγελματικής της σταδιοδρομίας έχει συγγράψει αρκετές εργασίες, δημοσιευμένες σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά και έχει κάνει αρκετές ανακοινώσεις σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια. Τέλος, είναι μέλος ελληνικών και διεθνών επιστημονικών εταιρειών και κριτής σε αρκετά ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά.

Course Staff Image #1

Παναγιώτα Δημητροπούλου

Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Η κα Παναγιώτα Δημητροπούλου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας στο τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Συνεργάζεται ως διδάσκουσα σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών παιδαγωγικών τμημάτων και τμημάτων ψυχολογίας με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το ΕΚΠΑ, ενώ από 2011-2015 εργαζόταν στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου. Έχει συμμετάσχει στο σχεδιασμό και την εφαρμογή παρεμβατικών προγραμμάτων πρόληψης σε σχολεία της Ελλάδας και της Κύπρου, καθώς και στην εκπόνηση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων στο γνωστικό αντικείμενο «Σχολική Ζωή» για τη δημόσια Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Είναι μέλος ελληνικών και διεθνών επιστημονικών εταιρειών (NASP, ISPA, και ΕΛΨΕ) και επίσημη εκπρόσωπος της Ελλάδος στο Board of Prevention and Promotion της EFPA. Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά και συλλογικούς τόμους. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντα της αφορούν στα ακαδημαϊκά συναισθήματα, στα κίνητρα και στην ψυχοκοινωνική προσαρμογή σε μαθητές με ή χωρίς δυσκολίες στη μάθηση ή/και ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα, στην πρόληψη του ηλεκτρονικού εκφοβισμού και στην παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας με τη χρήση νέων τεχνολογιών.

Ενότητες μαθήματος

Εβδομάδα 1: Μοντέλο Ανταπόκρισης στην Παρέμβαση

Εβδομάδα 2: Δομικά στοιχεία του Μοντέλου Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας

Εβδομάδα 3: Ο ρόλος της αξιολόγησης στη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία

Εβδομάδα 4: Διαφοροποίηση της διδασκαλίας με βάση τις ανάγκες των μαθητών: Εφαρμογές (Ι)

Εβδομάδα 5: Διαφοροποίηση της διδασκαλίας με βάση τις ανάγκες των μαθητών: Εφαρμογές (ΙΙ)

Εβδομάδα 6: Σύζευξη των μοντέλων «Ανταπόκριση στην Παρέμβαση» και «Διαφοροποιημένη Διδασκαλία»

Σε ποιους απευθύνεται

Το μάθημα απευθύνεται σε

•    απόφοιτους και μεταπτυχιακούς φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων

•    απόφοιτους και μεταπτυχιακούς φοιτητές τμημάτων ψυχολογίας

•    επαγγελματίες στο χώρο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικούς ψυχικής υγείας (σχολικούς ψυχολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς κ.ο.κ)

•    όσους επιθυμούν να εμβαθύνουν στην κατανόηση του μοντέλου της Ανταπόκρισης στην Παρέμβαση και στη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία προκειμένου να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στην αποτελεσματική στήριξη μαθητών με ιδιαιτερότητες

Τι θα μου προσφέρει το μάθημα

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται ότι θα έχουν επιτευχθεί τα ακόλουθα αποτελέσματα για τους συμμετέχοντες:

✔    Κατανόηση των θεωρητικών προσεγγίσεων και των εννοιολογικών ζητημάτων που αφορούν το μοντέλο της Ανταπόκρισης στην Παρέμβαση και τη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία

✔   Εμβάθυνση στα χαρακτηριστικά τους και στους τρόπους εφαρμογής τους σε μια τυπική τάξη εκπαίδευσης

✔    Γνώση ποικίλων μεθόδων αξιολόγησης των μαθησιακών αναγκών των μαθητών τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης και παρακολούθησης της ανταπόκρισής τους σε παρεμβάσεις μάθησης και συμπεριφοράς

✔    Κατανόηση του τρόπου που ο εκπαιδευτικός μπορεί να διαφοροποιήσει τη διδασκαλία και το μαθησιακό περιβάλλον με βάση τις ποικίλες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης

✔   Εκμάθηση αποτελεσματικότερων τρόπων διαχείρισης της σχολικής τάξης στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας προκειμένου να παρέχεται υψηλού επιπέδου μάθηση σε όλους τους μαθητές

Δωρεάν παρακολούθηση

Είναι δυνατή η δωρεάν παρακολούθηση του μαθήματος. Με αυτή την επιλογή προσφέρεται πρόσβαση σε όλο το υλικό του μαθήματος (βιντεοδιαλέξεις, ασκήσεις και εργασίες) και το forum. Με τη δωρεάν παρακολούθηση αξιολογούνται οι ερωτήσεις εμβάθυνσης (quiz)· δεν αξιολογούνται οι σύντομες εργασίες (mini-project) και η τελική εργασία. Η δυνατότητα αυτή προσφέρεται μόνο σε όσους αιτούνται για απόκτηση Πιστοποιητικού.

Για τη λήψη πιστοποιητικού απαιτείται

1. Επιτυχής ολοκλήρωση των εργασιών του μαθήματος

Συγκεκριμένα:

✔    Βαθμολογία κατά μέσο όρο >= 60% στις ερωτήσεις εμβάθυνσης (quiz)

✔    Βαθμολογία κατά μέσο όρο >= 60% στις σύντομες εργασίες (mini-project)

✔    Βαθμολογία κατά μέσο όρο >= 60% στην τελική εργασία

2. Καταβολή σχετικού αντιτίμου

Ενημερωθείτε για το κόστος πιστοποίησης από τον πίνακα στο πάνω μέρος αυτής της σελίδας.

  1. Κωδικός Μαθήματος

    SpecEduc3
  2. Ώρες επιμόρφωσης

    60 (5 ECVET)
  3. Έναρξη Μαθήματος

    12 Νοε 2018
  4. Κόστος

    Δωρεάν
  5. Λήψη Πιστοποιητικού

    €60